Jiří Pospíšil představil svůj plán krizového řízení Prahy

Jiří Pospíšil představil svůj plán krizového řízení Prahy

Koalice TOP 09 a Starostů představila ve finále volební kampaně krizový plán obnovy Prahy, tzv. Pospíšilův plán. Jedná se o šestibodový dokument, který se kandidáti do pražského zastupitelstva v čele s Jiřím Pospíšilem a Hanou Marvanovou zavazují naplnit v prvních 100 dnech působení nové koalice na pražském magistrátu. Základním předpokladem je, že se TOP 09 a Starostové budou podílet na řízení hlavního města po letošních komunálních volbách. Hlavním cílem představeného krizového plánu je podle jeho autorů především uhašení největších politických požárů, které dnes ochromují Prahu.

„Pražskému magistrátu by neškodilo, kdyby byl trochu provětrán,“ řekl na úvod tiskové konference, která se odehrála na střeše budovy Vision v těsné blízkosti brownfieldu Bubny-Zátory, čestný předseda TOP 09 Karel Schwarzenberg. „První a poslední rozumný plán pro Prahu tady byl realizován za primátorování pana Hudečka z TOP 09. Byl bych moc rád, kdyby to měli pražští voliči na paměti. Je ten nejvyšší čas napravit chyby, které se tu staly. Chtěli bychom přiblížit Prahu na úroveň Vídně nebo Mnichova,“ vyslovil přání Karel Schwarzenberg.

Dokument popisuje, které základní problémy je třeba vyřešit. Pomyslným základním stavebním kamenem je krizový plán pro vyřešení dopravy v Praze. Vzhledem k neuspokojivému stavu zejména Hlávkova mostu je podle Pospíšila v úvahách i výstavba provizorního ocelového mostu, pokud by došlo k uzavření této klíčové součásti pražské magistrály. „Musíme za každou cenu zajistit, aby doprava v hlavním městě nezkolabovala úplně,“ je přesvědčený Jiří Pospíšil.

Šestibodový krizový plán pro prvních 100 dnů vlády nové pražské koalice počítá s vytvořením podrobného investičního plánu. Praha by pro příští čtyři roky měla mít k dispozici zhruba 60 miliard korun, které musí proinvestovat.

„Praha poslední čtyři roky dává do investic asi 17 procent svého rozpočtu. To je zoufale málo. Kvůli neschopnosti současného vedení Prahy připravit jakýkoliv investiční záměr se tak na účtech města bezcílně povalují desítky miliard korun. My připravíme jasný plán investic a vrátíme se do dob před nástupem hnutí ANO, kdy Praha investovala až třetinu svého rozpočtu do svého rozvoje,“ plánuje kandidát na primátora za TOP 09 a Starosty Jiří Pospíšil.

Jedním z bodů je také jmenování tzv. antikorupčního ombudsmana. „Na investice je třeba mít dostatek peněz. Nesmí se ztrácet stamiliony nebo miliardy korun v prapodivném hospodaření města. I přes sliby hnutí ANO je v tomto směru Praha stále značně netransparentní. Úkolem antikorupčního ombudsmana bude zajištění všech zákonných informací, aby se město zbytečně nesoudilo a mimo jiné ušetřilo za drahé právníky,“ vyjmenovává hlavní úkol v boji s korupcí dvojka na kandidátce TOP 09 a Starostů advokátka Hana Marvanová.

Jiří Pospíšil na tiskové konferenci představil také novelu stavebního zákona, kterou je připraven ihned předložit do zastupitelstva hlavního města Prahy a využít tak jeho zákonodárnou moc. Cílem novely je zejména zrychlit proces stavebního povolení. „Chtěl bych podporu napříč stranami, které budou v zastupitelstvu sedět. Mimo jiné proto, aby vytvořily tlak na své parlamentní kolegy, jako to budeme dělat my,“ uzavřel Jiří Pospíšil.

Galerie

6 kroků pro prvních 100 dnů vlády nové koalice

Provozovatel webu, zpracovává na tomto webu soubory cookies potřebné pro jeho fungování, k poskytování a personalizaci služeb, pro analytické účely a také pro retargeting. Souhlasím Více informací
Nastavení souborů cookie
Tyto soubory cookie jsou nutné pro základní funkce webu, a jsou proto vždy povolené. Mezi ně patří soubory cookie, které umožňují zapamatovat si uživatele při procházení webu, zajistí, že se mu nebudou při každé návštěvě znovu zobrazovat některá upozornění nebo výzvy, nebo pomáhají se zabezpečením a plněním předpisů. Patří sem také soubory cookie pro měření návštěvnosti pomocí Universal Analytics společnosti Google.
Soubory cookie sociálních médií umožňují uživateli připojit se ke svým sociálním sítím a prostřednictvím sociálních médií sdílet obsah z našeho webu. Reklamní soubory cookie (třetích stran) shromažďují informace pro lepší přizpůsobení reklamy zájmům uživatele (retargeting).